onsdag 29 februari 2012

FLAWLESS

Tyckte det var på tiden att jag visade er receptet på min utsökta kladdkaka! Eller ja, det är ju egentligen inte mitt recept utan från en bok som heter Sommar Party (och "kladdkakan" heter egentligen Gunillas Chokladkaka)! Men GOD är den. Okej, visst, det finns alldeles säkert godare, jag utmanar inte någon. MEN, om man är som jag, lite segare och inte sådär jätte hip på att baka, så är det här det BÄSTA receptet. Dessutom tar den mindre än 30 minuter att göra! Bäst! PROMISE! :)

(Förlåt för en väldigt osmarrig bild...)

GUNILLAS CHOKLADKAKA

2 1/2 dl socker
1 1/2 tsk vaniljsocker
1 nypa salt
4 msk kakaopulver
1 1/2 dl vetemjöl
2 ägg
75-100 g smält smör/margarin
ströbröd

Sätt ugnen på 160°.
Blanda samman alla torra ingredienser. Tillsätt sedan äggen och det smälta smöret.
Smöra en form (helst med en löstagbar kant, 24 cm i diameter), häll sedan i ströbröd i formen.
Häll i smeten och grädda den längst ner i ugnen i 15 minuter. Nu ska den vara både kladdig och seg :)
Personligen tycker jag att den är godast när den har fått stå till sig i kylen, men det är en smaksak. Serveras med en klick grädde!

...och för den lite mer avancerade har jag fått tips av fina Hedvig i min klass om denna smarriga kladdkaka! Har dock inte provat den! Men känns som jag borde? För den ser rysligt god ut!


Receptet till denna kladdkakan hittar du på Matomspunnet.blogg.se, direktlänk HÄR! :)
Rekommenderar er även att kolla runt på resten av hennes blogg för tips och recept! Tro mig, det vattnas i munnen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej kära bloggläsare! Vad gulligt att du vill lämna en kommentar! c:
Puss! / Peah