lördag 5 november 2011

BULLSHIT

FY F** VAD JAG BLIR ARG.

Som alla nog redan vet så blev konserten till Rihanna inställd.
Vad ni inte vet är att vissa endast får några fjuttiga kronor tillbaka.
När jag fick reda på att Rihanna skulle uppträda i Malmö var biljetterna på Ticnet redan slut. Men jag ville samtidigt inte köpa biljetter på Blocket eller Tradera då det är så lätt att bli lurad av oseriösa privatpersoner.
That's why (!) jag köpte biljetter på (vad jag trodde var) en seriös hemsida så kallad Biljettshopen.
Efter jag köpt biljetterna visade det sig att dom tog ut mer än 100 % mer i pris. När Rihanna konserten väl blev inställd visade det sig plötsligt att jag endast får tillbaks pengarna som biljetterna skulle ha kostat egentligen.

Dom skriver att "BiljettShop.se är ett företag som säljer evenemangsbiljetter i andra hand. Vi är inget ombud för arenan och därmed inte ansvariga för evenemangets genomförande, presentation, kvalitet eller innehåll. Det är kundens uppgift att kontrollera att evenemanget inte har blivit inställt eller att ändringar av tid och datum har gjorts. Vid inställda eller flyttade evenemang ansvarar inte BiljettShop.se för återbetalning eller återlösen, utan du kontaktar arenan/arrangören direkt. Vid eventuell återlösen återbetalas priset som är tryckt* på biljetten av arenan/arrangören, dock ej service- och distributionsavgifter."


Jag kommer förlora 1800 kr. Kul.

KÖP INTE BILJETTER AV OSERIÖSA FÖRETAG SOM BILJETTSHOPEN!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej kära bloggläsare! Vad gulligt att du vill lämna en kommentar! c:
Puss! / Peah